(*) Selektivní katalytická redukce zahrnuje vstřikování čpavku (NH3) z nádrže AdBlue® do katalyzátoru výfukových plynů. Při výsledné chemické reakci se mění oxidy dusíku (NOx) na plyny, které neznečišťují ovzduší (vodní pára a dusík).
Nové názvy pro nové naftové a benzínové motory
Nové naftové motory Blue dCi jsou za účelem snížení emisí znečišťujících ovzduší vybaveny katalyzátorem se selektivní katalytickou redukcí (SCR*), které fungují s AdBlue®. Tato technologie neustále mění oxidy dusíku (NOx) z naftových motorů na neškodné plyny (vodní pára a dusík).
Tato technologie je účinná za všech situací a nemá žádný vliv na výkon motorů Blue dCi. Jeho použití umožňuje splnit podmínky nových přísnějších a náročnějších norem.
Výhody
AdBlue® je bezbarvý a netoxický vodný roztok s obsahem 32,5 % čisté močoviny a 67,5 % demineralizované vody.
AdBlue® je k dispozici na většině čerpacích stanic.
Váš vůz vám připomene, kdy je zapotřebí doplnit nádrž AdBlue®.
Plná nádrž AdBlue® vašeho vozu vydrží přibližně na 6 až 8 plných palivových nádrží**.
Nezapomeňte
Kapalina AdBlue® se nesmí ředit.
Má vlastní nádrž se samostatné hrdlo s modrým víčkem.
Do nádrže na naftu se nesmí plnit AdBlue® a naopak.
Pokud by došlo k takovému omylu, nestartujte motor. Mohlo by dojít k poškození systému SCR.
(**) Spotřeba AdBlue® závisí na podmínkách používání vozidla, vybavení a stylu jízdy. Objem nádrže AdBlue® závisí na modelu a je obecně 15 až 20 l.
Aby se snížily emise pevných částic, je výfukový systém nových benzínových motorů s přímým vstřikováním nyní vybaven filtrem pevných částic (GPF).
Tato technologie odstraňuje pevné částice z výfukových plynů. Zachycuje je v mikroporézní komůrkové struktuře, poté je spaluje při pravidelné automatické regeneraci.
Řada benzínových motorů vybavených touto technologií byla přejmenována na TCe GPF.
Výhody
Filtr pevných částic nevyžaduje žádnou údržbu.
Nemá žádný dopad na ovladatelnost vozu.
A v poslední řadě, nemá vliv na spotřebu paliva ani emise CO2.
Nové postupy měření emisí WLTP
Viz také
Předpisy, které jsou blíže skutečnému chování při jízdě a každodenní spotřebě paliva.