Naše technologie použité v závodním voze
Laboratoř pro nová technologická řešení, motoristický sport, je hnací silou našich inovací. Než abychom si je šetřili pro závodní dráhu, použili jsme je u našich standardních vozů, abyste si užili ještě více výkonu, spolehlivosti a potěšení z jízdy.
Launch Control
Funkce Launch Control, která byla použita ve voze CLIO R.S. 200 EDC, vám umožňuje vystartovat jako blesk! Díky řízení úrovně trakce tento elektronický systém eliminuje prokluzování kol a působí na točivý moment motoru.
Multi Change Down
Jednoduchým podržením pádel řazení na volantu můžete rychle podřadit o několik rychlostních stupňů a vypořádat se tak s každou zatáčkou na nejlepší rychlostní stupeň. Tato technologie je ve výbavě vozů CLIO R.S., MEGANE GT a MEGANE R.S. a slibuje bezkonkurenční zážitky z jízdy.
R.S. Monitor
R.S. Monitor, inspirovaný systémy sběru dat používanými v závodních vozech, zaznamenává všechny informace přenášené senzory vozu. Výkon a točivý moment motoru, brzdný tlak, teplota oleje, úhel natočení kol, atd. Zobrazuje až 14 hodnot na palubní desce.
Všechna data je poté možné použít na počítači a porovnat se srovnávacími časy na hlavních závodních okruzích.
Systém nezávislého zavěšení přední řízené nápravy
Systém nezávislého zavěšení přední řízené nápravy byl vymyšlen pro vůz R21 Turbo Superproduction koncem 80. let minulého století. Nalezl nyní nové využití u nejvýkonnějších modelů naší řady R.S.
Na rozdíl od systému zavěšení přední nápravy typu MacPherson, je osa řízení úplně odpojena od tlumiče odpružení. Tento postup brání zablokování kol v ostré zatáčce a zlepšuje plynulost řízení při vysokých rychlostech.
Špičková technologie turbodmychadla
Technologie turbodmychadla byla představena ve Formuli 1 v roce 1977, a jejím průkopníkem byla značka Renault. V současné době je použita u většiny modelů řady R.S. a G.T.
Od roku 2014 se technologie turbodmychadla také opět vrátila do Formule 1. Extra výkon a účinnost, které tato technologie přináší, jsou jedněmi z faktorů snižujících emise o 40 % při zachování srovnatelného výkonu.