výhody vozu Renault E-Tech 100% ELEKTRICKÝ

úsporný

Elektromobily jsou levnější na provoz, protože náklady na elektřinu jsou nižší než na pohonné hmoty. Údržba elektromobilu je také až o 30 % levnější díky jeho jednodušší konstrukci.

ticho a dynamika

Jízda elektromobilem vám poskytuje nepopiratelný komfort. Dynamická odezva a plynulá, tichá akcelerace pro pohodovou jízdu.

šetrnost k životnímu prostředí

Při provozu elektromobilu nedochází ke znečišťování životního prostředí. Jelikož nevyužívá žádná fosilní paliva, výrazně se snižují emise CO₂ a znečišťující látky v ovzduší po celou dobu životnosti. Emise vznikají výhradně při výrobě vozidla.

úsporný

Provozní náklady elektromobilu jsou v průměru dvakrát nižší než u vozu se spalovacím motorem.

Vzhledem k tomu, že jedno plné nabití stojí méně než jedna plná nádrž u vozu se spalovacím motorem a že je často možné získat státní podporu, je elektromobil pro váš každodenní život cenově nejvýhodnější volbou.

Na ujetí 100 km spotřebuje elektromotor 15 až 20 kWh, tj. asi 100 Kč až 140 Kč v případě domácího nabíjení.

Na stejnou vzdálenost spotřebuje vozidlo se spalovacím motorem v průměru 6,5 litru, což při ceně paliva 37,5 Kč za litr znamená průměrné náklady 240 Kč na 100 km.

E-Tech 100% electric – dotace na nákup – Renault

dotace na nákup

Při nákupu elektromobilu pro podnikatele lze uplatnit dotaci na osobní a lehký užitkový automobil

E-Tech 100% electric – náklady na údržbu – Renault

nižší náklady na údržbu

Elektromobil nemá olejový filtr, řemeny ani zapalovací svíčky. Motor je jednodušší a obsahuje méně dílů.

Údržba elektromobilu je tedy až o 30 % levnější než údržba vozidla se spalovacím motorem (během prvních 3 let).

E-Tech 100% electric – další prodej elektromobilu

dlouhá záruka na baterii

Elektromobil je spolehlivé vozidlo s baterií, která vydrží jezdit mnoho let s velkým počtem najetých kilometrů. Na naše baterie se vztahuje záruka 8 let nebo 160 000 km.

E-Tech 100% electric – obchodní výhody

investice pro podniky

Kromě praktických a ekologických přínosů má firemní elektromobil také ekonomický smysl.
 
Dotace, nižší daně v mnoha zemích, méně poplatků, nižší pojistné apod. Stručně řečeno, je to pro vaši společnost inteligentní investice.

ticho a dynamika

Jízda elektromobilem nabízí vysoce výkonnou a plynulou jízdu bez vibrací, zápachu a hluku motoru.

E-Tech 100% electric – potěšení z jízdy – Renault

ticho na cestách

Elektromotor nevydává žádný hluk. Bez nepříjemných zvuků v kabině můžete relaxovat a ještě více si užívat svůj vůz!

výkon na cestách

Elektromobily umožňují pohotovější rozjezd a dynamičtější odezvu než vozy se spalovacím motorem.

Prudká akcelerace a žádné změny převodových stupňů zajišťují plynulou a příjemnou jízdu.

šetrnost k životnímu prostředí

Vozidlem budoucnosti je elektromobil bez emisí CO2 během provozu, využívající obnovitelné zdroje energie a recyklovatelné baterie.

E-Tech 100% electric – spotřeba – Renault

spotřeba

Při zpomalování nebo zastavování nespotřebovává elektromobil žádnou energii, na rozdíl od spalovacího motoru, který může mít spotřebu až 1 l/h.

Kromě toho bude elektromotor s přibližně 90% účinností a rekuperací energie při brzdění mnohem úspornější při několikanásobném zastavování a rozjíždění v dopravních zácpách.

E-Tech 100% electric – emise – Renault

emise

Žádné. Nulové emise při používání. Žádné emise CO2 ani látky znečišťující ovzduší*, které škodí vašemu zdraví.
Žádné omezení v nízkoemisních zónách v mnoha evropských městech.

 

*v souladu s certifikačním cyklem WLTP

E-Tech 100% electric – obnovitelné zdroje energie – Renault

obnovitelné zdroje energie

Elektromobil může jezdit ze 100 % na obnovitelné zdroje energie.

Existuje spousta skutečně ekologických způsobů nabíjení elektromobilu: ekologický dodavatel elektřiny pro domácí nabíječky, veřejné nabíjecí stanice napájené elektřinou z obnovitelných zdrojů nebo elektřinou vyrobenou fotovoltaickým zařízením.

E-Tech 100% electric – recyklace – Renault

druhý život a recyklace

Baterie elektromobilu má několik životů. Druhý cyklus životnosti baterie začíná v průměru po 10 až 15 letech nebo když její kapacita klesne pod 70 %. Může se pak použít například k ukládání energie vyrobené větrnými turbínami. Poslední fází životnosti baterie je recyklace. Všechny tyto fáze pocházejí z projektu Refactory realizovaného v prvních výrobních závodech zaměřených na oběhové hospodářství (Flins v roce 2021 a Sevilla od roku 2023).

vaše otázky k výhodám elektrického pohonu

objevujte dál