produktový expert: Michaël Grosjean
vůz
Vývoj dalších verzí se neplánuje. Je to nejsilnější a nejvýkonnější model v historii značky Renault. Vyrábí se v limitované edici 1980 kusů.
R5 Turbo 3E obsahuje následující komponenty R5: čelní sklo, boční zrcátka, zadní světla, klimatizaci, přístrojovou desku a multimediální systém (se specifickým uživatelským rozhraním).
Doporučená maloobchodní cena vozu je 160 000 € bez individuálních úprav.
Renault 5 Turbo 3E se prodává v Evropě, včetně Spojeného království, a také na Blízkém východě, Austrálii a v Japonsku.
značka
Jedinečný projekt R5 Turbo 3E je vozem značky Renault vzhledem k její historii (stejná rodina jako Renault R5 Turbo, pocházející z 80. let).
R5 Turbo 3E nebude mít označení Alpine, protože se jedná o vůz Renault stejně jako jeho předchůdce R5 Turbo z roku 1980.
Ne, o projektu bylo rozhodnuto, vývoj byl zahájen, takže žádné riziko nehrozí.
produktový expert: Michaël Grosjean
rezervace
To je samozřejmě uvedeno v horní části objednávky, hned pod vašimi kontaktními údaji.
klub the thousand club
Jste součástí komunity R5 Turbo 3E Society. Jako člena vás čekají exkluzivní informace a akce po celou dobu čekání.
Samozřejmě budete mít možnost setkat se na exkluzivních akcích.
experti: Philippe Varet (konstrukce) a Sandeep Bhambra (design)
interiér
Vůz bude vybaven vlastním audiosystémem, který je v současné době ve vývoji.
Budou součástí standardní výbavy. Na sedadlech řidiče a spolujezdce budou instalovány šestibodové bezpečnostní pásy.
dveře a karoserie
Pracujeme na optimální integraci dveřních klik, o které vás budeme brzy informovat.
Ano, karoserie bude kompletně vyrobena z uhlíkových vláken (konstrukce, blatníky, dveře, střecha, kapota a zavazadlový prostor).
kola a pneumatiky
Zvolili jsme technologii kovaného hliníku, která je z hlediska hmotnosti již velmi efektivní.
Jedním z výrobců, se kterými spolupracujeme, je Michelin, který nabízí ty nejlepší pneumatiky pro tento vůz.
prototyp
První prototyp byl veřejnosti poprvé představen 26. června. V průběhu vývoje budou probíhat různé testovací fáze.
Prototyp je reprezentativní z 95 % a na sériovém voze dojde k několika změnám a případným úpravám, zejména na předním a zadním nárazníku za účelem optimalizace aerodynamiky.
rozměry a hmotnost
Hmotnost nepřesáhne 1 450 kg. Cílíme na 1 400 kg.
Zde jsou rozměry modelu R5 Turbo 3E: délka 4,08 m, šířka 2,03 m, výška 1,38 m.
Světlá výška vozu R5 Turbo 3E je 118 mm.
výkon a motor
Efektivního přenosu točivého momentu na vozovku se dosahuje prací na pneumatikách a rozložením hmotnosti.
Točivý moment motoru kola není přímo srovnatelný s točivým momentem běžného motoru, protože mezi motorem a kolem není žádný redukční poměr. Přesto zůstává výkon na velmi vysoké úrovni – z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 3,5 s.
Motor v kolech je jistě novinkou, ale je to realistické řešení, protože jsme konstrukcí zadní nápravy korigovali nárůst neodpružené hmotnosti. Motor v kole navíc přináší značné výhody, jako je okamžitý točivý moment, obratnost a nižší těžiště, což zvyšuje výkon a potěšení z jízdy.
R5 Turbo 3E zrychlí z 0 na 100 km za necelé 3,5 sekundy.
Vůz vytváří na zadní nápravě stejnou kompresi jako běžný motor.
Ne, protože i když jsou tyto neodpružené hmotnosti vyšší než u běžného elektromotoru, zohlednili jsme je při dimenzování všech souvisejících komponent (vahadla, nosiče nábojů, tlumiče, pružiny atd.) a také v kinematice zavěšení.
K tomu bude sloužit elektronické řízení, které bude efektivnější díky architektuře motoru v kole (rychlejší komunikace mezi snímačem kola a elektromotorem).
další komponenty
Systém řízení je tradiční, bez kabelového přenosu.
K dnešnímu dni se to neplánuje.
designový expert: Sandeep Bhambra
plánování a procesy
Konfiguraci bude k dispozici v roce 2026.
Přesně tak, půjde o poměrně specifický konfigurátor. Více se dozvíte v prosincovém živém přenosu.
individuální úprava
Barva představená během živého přenosu (inspirovaná Tour de Corse) je jedním z návrhů, které budou k dispozici jako příplatková výbava.
Nabídka přizpůsobení interiéru zatím nebyla finalizována. O finální nabídce vás budeme informovat.
Zkoumáme možnost nabídky přídavného spoileru s ohledem na homologační omezení.
K dispozici bude pouze jeden typ kola, který se bude blížit designu zobrazenému v živém přenosu.
V případě zájmu o nadstandardní úpravy si můžete domluvit setkání s našimi designéry. Samozřejmě s vámi budou spolupracovat v každém kroku.
Přizpůsobení vozu lze provést v designovém studiu v Technocentru (nedaleko Paříže) nebo v centru Paříže. Pracujeme na vzdáleném řešení pro zákazníky, kteří nemohou přijet.
produktový expert: Michaël Grosjean
akce
Další živé přenosy se uskuteční v září a prosinci 2025. Další akce se budou konat v roce 2026.
Připravované akce budou zahrnovat živé přenosy v září a prosinci 2025. Kromě živých přenosů budou v nabídce i další exkluzivní akce. O dalších akcích vás budeme určitě informovat.
Během čekací doby plánujeme akce pro motoristické nadšence. Máme pro vás připraveno několik exkluzivních zážitků, o kterých vás brzy budeme informovat.
dodání a testovací jízda
První předávky jsou naplánovány na rok 2027.
Pro předání vašeho vozu R5 Turbo 3E je k dispozici několik možností. Na vybrané adrese nebo u vašeho prodejce – brzy vám poskytneme více informací.
A samozřejmě budou organizovány testovací jízdy, abyste se mohli s vozem R5 Turbo 3E seznámit. Brzy vám poskytneme další informace.
technický expert: Philippe Varet
elektrický
Ano, díky obousměrné nabíječce AC bude Renault 5 Turbo 3E kompatibilní s V2G. Dostupnost služeb však závisí na zemi.
Ano, s instalací zástrčky nebo nabíjecího bodu vám poradí u vašeho prodejce.
Ideální je speciální nabíjecí stanice nebo wallbox s výkonem až 11 kW, protože to je maximální nabíjecí výkon vozu. Můžete použít i standardní nebo zesílenou zásuvku 220 V (ale doba nabíjení bude samozřejmě delší).
produktový expert: Michaël Grosjean
Záruka na baterii bude stejná jako u modelu R5 E-Tech elektrický, tedy 8 let/160 000 km.
Pracujeme na splnění našich očekávání pro tento typ vozu.
Výdrž motoru je testována na válcové brzdě i na prototypu vozu podle obvyklých standardů a vztahuje se na ni stejná záruka jako na ostatní motory.
1 Renault v současné době pracuje na vývoji vozu. Některé prvky těchto častých dotazů se mohou v průběhu vývoje změnit. Tyto časté dotazy budou v průběhu projektu procházet aktualizacemi.