produktový expert: Michaël Grosjean
vozidlo
Vývoj dalších verzí se neplánuje. Je to nejsilnější a nejvýkonnější model v historii značky Renault. Vyrábí se v limitované edici 1980 kusů.
R5 Turbo 3E obsahuje následující komponenty R5: čelní sklo, boční zrcátka, zadní světla, klimatizaci, přístrojovou desku a multimediální systém (se specifickým uživatelským rozhraním).
Doporučená maloobchodní cena vozu je 160 000 € bez individuálních úprav.
Renault 5 Turbo 3E se prodává v Evropě, včetně Spojeného království, a také na Blízkém východě, Austrálii a v Japonsku.
Prozatím jsou tito „konkurenti“ pouze koncepty. Nejde jen o závod o výkon; musíme nabídnout produkt, který je pro danou kategorii velmi koherentní: zrychlení, obratnost, drift, otáčky při zatížení... Co nabízí Renault 5 Turbo 3E.
Oficiálně se to neplánuje. Inzerovaná cena však i nadále představuje předběžnou doporučenou maloobchodní cenu vozidla, která se může v den zahájení prodeje změnit.
značka
Jedinečný projekt R5 Turbo 3E je vozem značky Renault vzhledem k její historii (stejná rodina jako Renault R5 Turbo, pocházející z 80. let).
R5 Turbo 3E nebude mít označení Alpine, protože se jedná o vůz Renault stejně jako jeho předchůdce R5 Turbo z roku 1980.
Ne, o projektu bylo rozhodnuto, vývoj byl zahájen, takže žádné riziko nehrozí.
produktový expert: Michaël Grosjean
rezervace
To je samozřejmě uvedeno v horní části formuláře objednávky, hned pod vašimi kontaktními údaji.
Pořadí výroby se stanoví podle pořadí rezervace.
klub the thousand club
Jste součástí komunity R5 Turbo 3E Society. Jako člena vás čekají exkluzivní informace a akce po celou dobu čekání.
Samozřejmě budete mít možnost setkat se na exkluzivních akcích.
Prostřednictvím tohoto kanálu vás budeme informovat. V následujících týdnech vás budeme kontaktovat a aktivujeme jej.
Experti: Philippe Varet (konstrukce) a Sandeep Bhambra (design)
interiér
Vůz bude vybaven vlastním audiosystémem, který je v současné době ve vývoji.
Budou součástí standardní výbavy. Na sedadlech řidiče a spolujezdce budou instalovány šestibodové bezpečnostní pásy.
Ne, neexistují žádné plány na certifikaci ochranných rámů mezinárodní automobilovou federací Fédération Internationale Automobile.
Ano, na palubu se vejde i vysoká osoba. Skořepinové sedadlo má mechanické nastavení výšky ve 3 polohách.
Vůz lze použít pro krátké i delší cesty a bude vybaven klimatizací, adaptivním tempomatem, rádiem, navigací a úložným prostorem.
Nejedná se o standardní volant Renault 5, ale o volant, který používá Alpine u svých modelů A290 a A390 a který nám umožňuje přístup k ovladači pro nastavení rekuperačního brzdění a tlačítku přeplňování. Čalounění volantu však bude exkluzivní pro model R5 Turbo 3E a zvolené varianty přizpůsobení.
Sedadla a bezpečnostní pásy jsou identické s těmi v modelu A110 R. Stále se zkoumá, jaká vylepšení lze provést.
Tento prvek výbavy bude k dispozici výhradně pro model R5 Turbo 3E a vybrané možnosti přizpůsobení.
karoserie
V současné době se zabýváme neviditelnými dveřními klikami. Ozveme se vám po dokončení studie a po zvážení všech pro a proti.
Platforma je vyrobena z hliníku s několika karbonovými díly, zatímco nástavba (horní část) je z karbonového kompozitu.
Ne, zadní stěrač nebude.
Tento difuzor je stejně funkční jako jakákoli jiná část vozu. Všechno ve voze je navrženo s ohledem na výkon, aerodynamiku a účinnost.
To bude záviset na livreji, která ještě není zcela definována, ale obě řešení jsou možná.
Zrcátka jsou převzata z elektromobilu Renault 5 E-Tech a jsou homologována také pro tento model.
Při definování tohoto vozu samozřejmě hledáme maximální výkon, zejména optimální úroveň přítlaku, ale bereme v úvahu také design a bezpečnost. Definice difuzoru je nejlepším možným kompromisem.
Aktuálně pracujeme na našich prototypech na optimalizaci aerodynamiky. Zatím nebylo vše schváleno, ale pokud dojde k nějakým změnám, budou jen nepatrné.
kola a pneumatiky
Zvolili jsme technologii kovaného hliníku, která je z hlediska hmotnosti již velmi efektivní.
Jedním z výrobců, se kterými spolupracujeme, je Michelin, který nabízí ty nejlepší pneumatiky pro tento vůz.
Jsou to pracovní kola, takže budou černá.
Zadní pneumatiky mají rozměry 275/35 R20, zatímco přední pneumatiky mají rozměry 245/35 R20.
Ano, tlumiče jsou manuálně nastavitelné.
prototyp
První prototyp byl veřejnosti poprvé představen 26. června. V průběhu vývoje budou probíhat různé testovací fáze.
Prototyp je reprezentativní z 95 % a na sériovém voze dojde k několika změnám a případným úpravám, zejména na předním a zadním nárazníku za účelem optimalizace aerodynamiky.
ROZMĚRY A HMOTNOST
Hmotnost nepřesáhne 1450 kg. Cílíme na 1 400 kg.
Zde jsou technické specifikace modelu R5 Turbo 3E: délka 4,08 m, šířka 2,03 m, výška 1,38 m.
Světlá výška vozu R5 Turbo 3E je 118 mm.
výkon a motor
Efektivního přenosu točivého momentu na vozovku se dosahuje prací na pneumatikách a rozložením hmotnosti.
Točivý moment motoru kola není přímo srovnatelný s točivým momentem běžného motoru, protože mezi motorem a kolem není žádný redukční poměr. Přesto zůstává výkon na velmi vysoké úrovni – z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 3,5 s.
Motor v kolech je jistě novinkou, ale je to realistické řešení, protože jsme konstrukcí zadní nápravy korigovali nárůst neodpružené hmotnosti. Motor v kole navíc přináší značné výhody, jako je okamžitý točivý moment, obratnost a nižší těžiště, což zvyšuje výkon a potěšení z jízdy.
R5 Turbo 3E zrychlí z 0 na 100 km za necelé 3,5 sekundy.
Vůz vytváří na zadní nápravě stejnou kompresi jako běžný motor.
Ne, protože i když jsou tyto neodpružené hmotnosti vyšší než u běžného elektromotoru, zohlednili jsme je při dimenzování všech souvisejících komponent (vahadla, nosiče nábojů, tlumiče, pružiny atd.) a také v kinematice zavěšení.
K tomu bude sloužit elektronické řízení, které bude efektivnější díky architektuře motoru v kole (rychlejší komunikace mezi snímačem kola a elektromotorem).
Neplánuje se vytvoření přerušení točivého momentu, které by simulovalo změny převodových stupňů, protože to není v souladu se snahou o výkon. Na druhou stranu pracujeme na akustických vlastnostech, abychom modelu Renault 5 Turbo 3E dodali zvláštní zvukovou kulisu a maximalizovali tak zážitek z jízdy.
další komponenty
Systém řízení je tradiční, bez kabelového přenosu.
K dnešnímu dni se to neplánuje.
Průměr brzdového kotouče je 380 mm vpředu a 450 mm vzadu. Velký průměr v zadní části je dán konstrukcí motoru v kole a použitím periferního kotouče.
Designový expert: Sandeep Bhambra
plánování a procesy
Konfigurace bude k dispozici v roce 2026.
Můžete si vybírat z celé řady barev a barevných provedení, které připomínají historické barvy silničních a závodních vozů Renault 5 Turbo. K dispozici bude také nabídka extrémního přizpůsobení, kde si můžete domluvit schůzku s našimi designéry a vybrat barvy pro svůj vůz. Více se dozvíte v našem příštím živém přenosu.
V případě zájmu o nadstandardní úpravy si můžete domluvit setkání s našimi designéry. Samozřejmě s vámi budou spolupracovat v každém kroku.
Přizpůsobení vozidla lze provést v designovém studiu v Technocentru (nedaleko Paříže) nebo v centru Paříže. Pracujeme na vzdáleném řešení pro zákazníky, kteří nemohou přijet.
úpravy trasy
Barva představená během živého přenosu (inspirovaná Tour de Corse) je jedním z návrhů, které budou k dispozici jako příplatková výbava.
Nabídka přizpůsobení interiéru zatím nebyla finalizována. O finální nabídce vás budeme informovat.
Zkoumáme možnost nabídky přídavného spoileru s ohledem na homologační omezení.
Barvu kol lze přizpůsobit stejně jako ostatní části vozu. Až bude čas na přizpůsobení, ozveme se vám.
Ano, rezervní kolo je k dispozici jako příplatková výbava.
Technické specifikace a seznam hlavního vybavení najdete v technickém listu na stránce R5 Turbo 3E Society.
Ne, v této fázi se to neplánuje.
R5 Turbo 3E je k dispozici výhradně jako dvoumístný vůz. K dispozici je pouze jeden typ sedadla (skořepinové sedadlo s šestibodovým bezpečnostním pásem). Sedadlo si můžete přizpůsobit pomocí barev a materiálů.
Produktový expert: Michaël Grosjean
akce
Další živý přenos se uskuteční v prosinci tohoto roku. Další budou následovat v roce 2026.
Nadcházející událostí bude náš prosincový živý přenos. A to není vše, chystají se i další exkluzivní události. Budeme vás informovat o tom, co bude dál.
Během čekací doby plánujeme akce pro motoristické nadšence. Máme pro vás připraveno několik exkluzivních zážitků, o kterých vás brzy budeme informovat.
dodání a zkušební jízda
První předávky jsou naplánovány na rok 2027. Budou se vyrábět po dobu 3 let, a to v počtu zhruba 660 kusů ročně.
Pro předání vašeho vozu R5 Turbo 3E je k dispozici několik možností. Na vybrané adrese nebo u vašeho prodejce – brzy vám poskytneme více informací.
A samozřejmě budou organizovány testovací jízdy, abyste se mohli s vozem R5 Turbo 3E seznámit. Brzy vám poskytneme další informace.
Pracujeme na tom a jakmile budeme mít nějaké novinky, ozveme se vám.
THE ORIGINALS STORE
Miniatury jsou jen jedním z překvapení, která na vás čekají.
Výroba byla zahájena v polovině září. V současné době se vyrábějí v naší dílně v Portugalsku.
Doma je budete mít v listopadu či prosinci.
Jako člena tisícovkového klubu jsme po vyplnění našeho formuláře zaznamenali vaše údaje, abychom vám na konci roku mohli zaslat pár tenisek. Další páry budou k dispozici v listopadu na webu The Originals Store v sekci Nové produkty. Určitě vás budeme informovat.
Celou kolekci R5 Turbo 3E najdete v obchodě The Originals Store.
Technický expert: Philippe Varet
Ano, díky obousměrné nabíječce AC bude Renault 5 Turbo 3E kompatibilní s V2G. Dostupnost služeb však závisí na zemi.
Ano, s instalací zástrčky nebo nabíjecího bodu vám poradí u dealera.
Ideální je speciální nabíjecí stanice nebo wallbox s výkonem až 11 kW, protože to je maximální nabíjecí výkon vozidla. Můžete použít i standardní nebo zesílenou zásuvku 220 V (ale doba nabíjení bude samozřejmě delší).
Bude se jednat o standardní nabíjecí stanici, která umožňuje AC nabíjení s výkonem 11 kW. V režimu DC lze nabíjet výkonem až 330 kW, což umožňuje nabít baterii z 15 % na 80 % za méně než 15 minut.
Externí indikátor nabití se u modelu R5 Turbo 3E neplánuje, a to hlavně z důvodu úspory hmotnosti.
Technologie baterie modelu R5 Turbo 3E je již velmi pokročilá (chemické složení NMC, elektrická architektura 800 V, zátěž 330 kW DC). Pokračujeme v práci na jeho výkonu, aby byl v roce 2027 co nejlepší.
Ano, v případě potřeby lze baterii vyměnit.
Ne, to není v plánu.
Je obtížné uvést skutečnou hodnotu dojezdu, protože velmi závisí na profilu jízdy (město, silnice, dálnice, okruh atd.). Cílem je, aby byl vůz použitelný pro každodenní použití a aby byl schopen uspokojivě zvládnout jízdu na okruhu. Pokud jde o certifikaci WLTP, měli bychom se dostat nad 400 km.
Produktový expert: Michaël Grosjean
služby
Záruka na baterii bude stejná jako u elektromobilu R5 E-Tech, tj. 8 let / 100 000 mil.
Pracujeme na splnění našich očekávání pro tento typ vozu.
Výdrž motoru je testována na zkušební stolici i na prototypu vozidla podle obvyklých standardů a vztahuje se na ni stejná záruka jako na ostatní motory.
Renault 5 Turbo 3E lze servisovat v celé síti Renault.
1 Renault v současné době pracuje na vývoji vozu. Některé prvky těchto častých dotazů se mohou v průběhu vývoje změnit. Tyto časté dotazy budou v průběhu projektu procházet aktualizacemi.