Ke konci října společnost Renault Česká republika, a.s. uspořádala pro své nejvýznamnější fleetové klienty největší dynamický test těchto elektrických vozidel. Ve dnech 24. – 26. října 2018 se v okolí zámku Valeč prohánělo hned 13 plně elektrických vozidel. I přes nepřízeň počasí prvního a posledního testovacího dne spolu s dopravními komplikacemi na dálnici D1 se akce dohromady zúčastnilo téměř 40 společností a 55 účastníků.

Pro klienty byly připraveny tři různé trasy, které měly společnou jednu charakteristiku, a sice různé typy povrchů. Nejezdilo se pouze po perfektním novém asfaltu, ale vozidla byla testována i na žulových kostkách, či na typicky českých vozovkách 2. a 3. třídy.  Navíc každá trasa měla své specifikum.

Nejmenší zástupce elektrické modelové řady Renault, model TWIZY, je svým charakterem vhodný spíše do městské aglomerace, nicméně nejezdil pouze po obci Valeč, ale podíval se i na místní okresky. V polovině trasy bylo pro testovací jezdce připraveno překvapení v podobě prohlídky pivovaru Dalešice, kde se točil známý český film Postřižiny. Za zmínku stojí, že model TWIZY se nabízí ve dvou provedeních, a sice ve dvoumístné verzi Urban a v užitkové verzi Cargo. Navíc jeho rozměry jej předurčují jako ideální nástroj pro rozvážkové služby nebo v rozsáhlých logistických, či výrobních areálech.

Další na řadě byl lehký užitkový model KANGOO Z.E., pro kterého byla připravena trasa zahrnující časté střídání obcí a okresek. Cílem této trasy bylo ukázat efektivitu a jednoduchost rekuperace energie, díky níž lze prodloužit dojezd tohoto modelu. Důležitou informací je, že na český trh jsou uvedeny dvě délky karoserie KANGOO Z.E. (4,28 m) a KANGOO MAXI Z.E. (4,66 m). Obě varianty jsou k dispozici jako 2místný furgon, delší z nich i jako 5místné „kombi“. Objem nákladového prostoru je v závislosti na verzi až 4,6 m3 a užitečné zatížení činí 650 kg.

Poslední testovaný model, osobní vůz ZOE, měl projížďku doplněnou o komentáře nejenom o vozidle, nýbrž též o zajímavostech spojených s projíždějící krajinou, zejména pak Dalešickou přehradou, jadernou elektrárnou Dukovany, či vojenského letiště Náměšť. Zajímavostí je, že na český trh vstupuje nejnovější evoluce tohoto modelu, která se vyznačuje několika novinkami. Tou nejzásadnější je příchod nového motoru R110, který byl vyvinut během pouhých dvou let inženýry v Technocentre Renault, jihozápadně od Paříže a ve výrobním závodě Clé-on v Normandii, kde se motory pro ZOE vyrábí. Další novinkou je palubní nabíječka u verze Q90, která dokáže model ZOE nabíjet příkonem až 43 kW (ostatní verze disponují nabíječkou o příkonu až 22 KW).

Děkujeme všem našim klientům za jejich účast a pevně věříme, že si dosyta užili elektrickou zábavu.