Nabíjejte váš vůz Renault Z.E. bez problémů, ať jste kdekoli.
Stejně jako je tomu u vozů se spalovacím motorem, má na spotřebu energie vašeho elektromobilu vliv mnoho faktorů.
RYCHLOST
Čím rychleji jedete, tím více energie potřebujete pro udržení rychlosti.
STYL JÍZDY
Použijte technologie Z.E. k optimalizaci svého dojezdu, například zpomalování nebo brzdění s rekuperací energie.
TOPOGRAFIE
Při jízdě do kopce vaše spotřeba elektřiny ovlivňuje váš dojezd. Pří jízdě z kopce můžete energii rekuperovat.
POVĚTRNOSTNÍ PODMÍNKY
Baterie Z.E. poskytuje průměrný maximální dojezd 300 km v létě a 200 km v zimě.
NABÍJENÍ VOZU
Hmotnost vašeho vozu dle jeho zatížení bude mít vliv na spotřebu energie.
Nabízíme vám možnost koupit si vůz současně s baterií a stát se tak výhradním majitelem!
Jedná se o měření dojezdu v souladu s evropskou normou NEDC. NEDC (New European Driving Cycle) je evropská norma pro měření emisí a spotřeby paliva. Jde o způsob měření spotřeby založený na stejných zkušebních jízdách pro všechny typy vozů v Evropě, bez ohledu na to, zda jsou s pohonem na klasické palivo, elektrickým pohonem nebo hybridním pohonem. Jedná se tak o objektivní kritérium pro měření rozdílů v parametrech mezi jednotlivými modely různých výrobců. Tato zkouška má dvě části. Vůz je umístěn na zkušební válce a je třikrát použit stejný městský jízdní cyklus (cyklus ECE-15), poté jedou cyklus jízdy mimo město. Průměrná hodnota z těchto čtyř cyklů poskytne teoretický průměrný dojezd.
Skutečný dojezd vozu se liší od ověřeného dojezdu podle různých proměnných souvisejících se skutečným použitím vozu: váš styl jízdy, typ trasy, vaše rychlost a klimatické podmínky. Proto hovoříme o skutečném dojezdu.
Nabízíme online služby Z.E., které vám pomohou mít pod kontrolou váš dojezd. Dojezd svého vozu můžete také mít pod kontrolou na dálku pomocí My Z.E. Connect: bez ohledu na to, kde se nacházíte, můžete si zobrazit úroveň nabití a dojezd vašeho vozu Renault Z.E., aktuální proces nabíjení nebo nedávnou historii nabíjení v reálném čase.
Dojezd vašeho vozu Renault Z.E. také přímo ovlivňuje váš styl jízdy.
Zde je několik jednoduchých tipů k optimalizaci vaší jízdy:
Když sedíte za volantem vozu Renault Z.E., můžete zkontrolovat svou aktuální spotřebu v reálném čase pomocí šetřiče paliva. Na palubní desce se zobrazuje zbývající dojezd vypočítaný podle úrovně nabití baterie a vaší průměrné spotřeby.
Úroveň nabití a zbývající dojezd můžete také sledovat na dálku pomocí počítače nebo chytrého telefonu přes službu My Z.E. Connect, která je součástí standardní výbavy u všech verzí vozů Renault ZOE.
Existuje několik způsobů, jak maximalizovat váš dojezd.
Nejdůležitějším faktorem je váš styl jízdy. Chcete-li zvýšit dojezd a co nejvíce využít rekuperační brzdění, měli byste si osvojit ekologické jízdní chování: myslete dopředu, používejte brzdění motorem, jezděte citlivě...
Řiďte se radami na vašem interaktivním tabletu R-LINK. Na konci každé cesty zhodnotí vaší jízdu a poskytne vám užitečné rady pro ekojízdu sloužící ke zlepšení vašeho dojezdu.
A pro ještě větší zvýšení dojezdu můžete zapnout režim EKO jízdy. Výkon klimatizace nebo topení a dynamický výkon vozu se sníží, aby se maximalizoval dojezd. Přibližně 8 % až 10 % dojezdu.
Když nastartujete váš vůz Z.E., nic neuslyšíte. Totéž platí při jízdě v dopravní zácpě. Elektromotor využívá energii pouze při zrychlování. Když vůz stojí, je jediná spotřeba energie ze zapnutých přídavných zařízení, například topení nebo klimatizace. V dopravní zácpě, neustále zastavujete, startujete a zpomalujete, a to je ve skutečnosti pro váš elektromotor dobré, protože během zpomalování a brzdění rekuperuje energii (na rozdíl od většiny naftových a benzinových motorů).
Elektronická zařízení mají vliv na dojezd vašeho vozu Renault Z.E., ale jen malý v porovnání se 4 hlavními faktory, které snižují dojezd elektromobilu: typ trasy, rychlost, použití klimatizace a topení a styl jízdy.
Stejně jako všechny baterie i baterie vozů Z.E. má v chladném počasí menší nabití než při běžné teplotě okolí. Vůz Renault ZOE však podstoupil zkoušky v extrémním chladu ve švédské Kiruně, při teplotách -20 °C, a při této teplotě fungoval dokonale normálně. Velmi nízké teploty mohou někdy prodloužit dobu nabíjení, ovlivnit dojezd nebo zvýšit spotřebu v souvislosti s nutností topení.
Vaše smlouva o pronájmu baterie zahrnuje komplexní nonstop poruchové asistenční služby, a to i v případě vybití baterie. Pokud dojde k vybití baterie, někdo přijede a pomůže vám dostat se k nabíjecímu místo dle vašeho výběru v okruhu 80 km.
Nové lithium-ionové baterie ve vozech Renault Z.E. nemají paměťový efekt. Mohou se proto kdykoli nabíjet i částečně, aniž by to mělo vliv na předčasné zhoršení jejich parametrů. Lithium-ionová technologie je v současné době nejúčinnější technologií na trhu: její hustota uložení energie umožňuje uložení více Wh na kg, a zajistit tak optimální dojezd. Neexistují žádná omezení co se týče nabíjení. Je zde také možnost nabíjet baterii i když není úplně vybitá.
Denní míra vybíjení baterie je příliš nízká, je proto zanedbatelná. Trvalo by několik týdnů bez aktivity, aby se projevila významná ztráta nabití.
Většina prodejen v síti Renault je vybavena rychlonabíjecími stanicemi (o výkonu 22 kW na jedno nabíjecí místo). Podívejte se na stránku dole a najděte si nabíjecí místo na https://rpc.gireve.com/fr/api/v1/customers/4/FR/website.html.
Máte zájem o vůz Z.E. a žijete v bytovém domě? Díky Nařízení z 25. července 2011 máte nárok navrhnout na každoročním jednání sdružení nájemníků vaše plány na koupi elektromobilu a montáži nabíjecího řešení na vašem parkovacím místě. Další informace si můžete přečíst v soupisu faktů publikovaném asociací AVERE France (francouzská asociace pro elektromobilitu).
Servisní smlouvy jsou stejné pro vozy s klasickým pohonem i elektromobily. Údržba elektromobilu je však snadnější a úspornější než je tomu u vozů s klasickým pohonem. Například olej u vozů s klasickým pohonem se musí pravidelně měnit, aby se zajistilo správné mazání a chlazení bloku motoru. Výměny oleje jsou u elektromobilů minulostí, protože elektromotor nepotřebuje mazání. Totéž platí pro brzdové destičky, kotouče a bubny, které mají významně delší očekávanou životnost.
Ano, pokud řídíte vůz Z.E., je zahrnuto vše. Komplexní poruchová asistenční služba je součástí záruky. Pokud vašemu vozu dojde energie, budete kryti po dobu trvání smlouvy na pronájem baterie.
Převážná většina pojišťoven nyní nabízí speciální pojistné smlouvy pro elektromobily. Pojistné smlouvy Z.E. Renault se přizpůsobí požadavkům vašeho elektromobilu, obzvláště co se týče výměny baterie v případě poškození.
Při předání vašeho nového vozu získáváte bezplatný přístup k aplikaci My Z.E. Connect po dobu tří let. Ta vám umožňuje obzvláště kontrolovat úroveň nabití baterie na dálku a k aplikaci My Z.E. Inter@ctive po dobu jednoho roku, která vám umožňuje naplánovat nabíjení a programovat předběžné spuštění klimatizace (viz podrobnosti o nabídce služeb v uvítacím dopise, který jste obdrželi při předání vašeho vozu). Na konci těchto bezplatných období můžete obnovit vaše služby My Z.E. Connect každý rok zdarma v obchodě R-Link store a za poplatek služby My Z.E. Inter@ctive.
Chcete-li používat My Z.E. Interactive, musíte se nejprve zaregistrovat na My Z.E. Online a získat předplatné k My Z.E. Connect. K My Z.E. Interactive se můžete přihlásit pouze pomocí My Z.E. Online.
Ne. Musíte si vytvořit účet prostřednictvím My Z.E. Online, abyste získali přístup k těmto službám.
Co je to online připojení? Předplacením připojení k internetu (online připojení) můžete používat online aplikace vyžadující telekomunikační síť. K online aplikacím získáte přístup v obchodě R-Link Store.
Záruka na baterii je součástí smlouvy na pronájem baterie u nových a ojetých vozů. Neexistuje žádná zvláštní záruční smlouva na trakční baterii.
Od nákupu po údržbu, včetně každodenního online připojení... objevte, jak elektromobil usnadňuje váš řidičský život.
Zjistěte více ohledně našich vozů s elektrickým pohonem
Náš cíl: Poskytnout vám odlišné automobilové zkušenosti kombinující odpovědný přístup k životnímu prostředí s novým potěšením z jízdy.