100% elektrické pohony E-Tech , odborné zkušenosti značky Renault
Odpovídáme na všechny vaše otázky týkající se jízd s elektromobily
Elektromobily jsou z hlediska spolehlivosti srovnatelné s vozy se spalovacím motorem.
Značka Renault vyvinula technologii E-Tech na základě svých odborných znalostí v oblasti elektromobilů a zkušeností ve F1, a s podporou svých inženýrských týmů, aby byla co nejspolehlivější:
Elektromotory jsou méně komplikované a mají méně dílů, a proto vyžadují méně údržby. Problémy se proto řeší a opravují snadněji než u vozů se spalovacím motorem.
Jejich komponenty jsou stejně robustní a odolné jako komponenty vozů se spalovacím motorem. V celé síti Renault již prošlo školením více než 30 000 zaměstnanců, kteří vám pomohou s údržbou vašeho 100% elektrického vozu E-Tech.
Vozy se 100% elektrickou technologií E-Tech, které dnes nabízíme, jsou výsledkem dlouholeté práce, která se osvědčuje v modelu Zoe již od roku 2012. Jsme hrdí na to, že nám naše odborné znalosti v oblasti elektromobility umožňují vyvíjet nové technologie, díky kterým jsou elektromobily ještě spolehlivější.
Na začátku ano a poté ne.
Ano, protože jejich výroba má vyšší uhlíkovou stopu než výroba vozů se spalovacím motorem.
A ne, protože jediné znečišťující částice, které při jízdě vypouštějí, pocházejí z brzd a opotřebení pneumatik.
Lze říci, že elektromobily během svého životního cyklu znečišťují životní prostředí až o 81 % méně než vozy se spalovacím motorem.
Více informací o dopadu elektromobilů na emise uhlíku najdete ve studii, kterou 21. dubna 2020 zveřejnila Evropská federace pro dopravu a životní prostředí.
Nastartovat elektromobil je velmi snadné, ale je nutné to udělat správně.
Bez ohledu na model (klíček v zapalování nebo tlačítko start/stop) je nutné držet sešlápnutý brzdový pedál, aby se potvrdilo startování. Poté můžete sundat nohu z pedálu a vůz se tiše rozjede. Protože je vůz stoprocentně elektrický, nevydává žádný zvuk, ale přístrojová deska vám potvrdí, že je nastartovaný.
Pro jízdu vpřed nebo vzad se nepoužívá spojka, ale řadicí páka a plynový pedál. Sešlápnutím brzdy zpomalíte nebo zastavíte. Vůz sám zastaví a nastartuje motor. Po nastartování si můžete užívat flexibilní jízdu s dynamickým rozjezdem a čistou, okamžitou akcelerací.
Teoreticky téměř kdekoli. K nabíjení elektromobilu potřebujete pouze elektřinu, proto je potenciální nabíjecí stanicí jakákoli zásuvka.
Takzvané „veřejné“ nabíjecí stanice často najdete na parkovištích, v nákupních centrech, na dálnicích a v některých carsharingových sítích. Nabíjecí místa nabízí také řada dealerství. Veřejné nabíjecí stanice nabízejí většinou AC dobíjení o výkonu 22 kW a také rychlejší DC nabíjení.
Většinu veřejných nabíjecích stanic naleznete v multimediálním systému vozidla a v aplikaci My Renault.
Nabíjení 100% elektromobilu:
Doba nabíjení závisí na voze a typu nabíjení. S vozem Megane E-Tech 100% elektrický můžete po 30 minutách nabíjení ujet až 300 km WLTP.
Chcete-li plně využít výhod rychlonabíjení, doporučujeme nabíjet baterii pouze tehdy, když je zbývající dojezd menší než 20 %, a zastavit nabíjení na maximální hodnotě 80 %.
Náklady na nabíjení se liší v závislosti na provozovateli. Různé jsou i způsoby účtování, a to buď za kW, nebo za dobu nabíjení (na rychlonabíjecích stanicích).
Za účelem optimálního nabíjení na cestách navrhne plánovač nejlepší možnou trasu s ohledem na stav baterie, zbývající dojezd vozu, stav vozovky a dostupnost nabíjecích stanic. Pomocí plánovače trasy si můžete ve voze Megane E-Tech 100% elektrický podle naprogramování trasy například nastavit podmínky pro co nejefektivnější rychlé nabíjení baterie.
Jak už to tak bývá, bylo to hned několik lidí, a ne jen jeden.
Vystopovat počátky nám pomůže několik klíčových momentů: