fungování vozu Renault full hybrid E-Tech

E-Tech full hybrid – provoz – Renault

fungování hybridní technologie E-Tech

Značka Renault se rozhodla vyvinout dvě E-Tech technologie: full hybrid E-Tech technologii pro vozy, které není potřeba nabíjet, a E-Tech plug-in hybridní technologii pro vozy, které lze nabíjet z externích zdrojů. Obě možnosti nabízejí nízkoemisní vozidla, která jsou cenově výhodná a kombinují potěšení z jízdy a jednoduchost při každodenním používání.

 

Obě technologie fungují stejně, pouze se třemi rozdíly:

  • velikost baterie, a tím pádem i schopnost jet na 100% elektrický pohon
  • vozy E-Tech plug-in hybrid lze připojit do elektrické sítě a nabíjet
  • elektrifikace zadní nápravy pro technologii plug-in hybrid (PHEV)

naše hybridní pohonná jednotka

E-Tech hybridní technologie se označují jako „sériové/paralelní hybridy“, protože nabízejí možnost provozu na 100% elektrický pohon, hybridní pohon (elektrický + spalovací motor) nebo pouze se spalovacím motorem.

dva elektromotory

Obě technologie kombinují dva elektromotory (startér/generátor a trakční motor) se spalovacím motorem pro dosažení optimálního výkonu. Plug-in hybridní technologie zahrnuje navíc další elektromotor na zadní nápravě, který poskytuje ještě pohodlnější a dynamičtější jízdní zážitek.

technologie pro ještě lepší výkonnost

Inovativní technologie integrované do vozu, jako inteligentní multimódová převodovka, systém řízení spotřeby energie či rekuperační brzdění, umožňují podle potřeby přepínat mezi různými druhy pohonu, nebo je provozovat souběžně. Výkon a spotřeba hybridní motorizace se tak optimalizují za účelem dosažení maximální účinnosti.

jedinečná dynamika, jedinečné potěšení z jízdy

Motorizace E-Tech nabízejí výrazné zrychlení, jedinečnou dynamiku, nižší emise CO2  a v neposlední řadě nížší spotřebu paliva.

full hybrid E-Tech

Full hybrid E-Tech technologii není třeba nabíjet z externích zdrojů. Jejich baterie se automaticky dobíjejí za jízdy pomocí rekuperačního brždění, čímž se optimalizuje spotřeba paliva a usnadňuje každodenní život. Zároveň rekuperační brždění má pozitivní vliv například na životnost brzdových destiček nebo samotných pneumatik.

full hybrid E-Tech – hybridní pohonné jednotky – Renault

E-Tech plug-in hybrid

Naše E-Tech plug-in hybridní motorizace využívají podobnou technologii jako naše modely s full hybrid E-Tech motorizací. Rozdíl spočívá ve vyšší kapacitě baterie, možnosti nabíjení z externího zdroje, například z elektrické zásuvky (proto se používá termín „plug-in“) a v přidání druhého elektromotoru.

Plug-in hybrid motor Renault

    různé trakční režimy

    E-Tech hybridní motorizace se skládá ze dvou primárních hnacích motorů (spalovací a elektromotor), které se střídají nebo pracují současně a pohánějí vůz. Seznamte se s různými režimu pohonu:

    E-Tech full hybrid

    elektrický pohon

    Při rozjezdu pohání kola pouze elektromotor, a proto se nespotřebovává žádné palivo. V závislosti na stylu jízdy a modelu* se můžete tiše rozjet a uhánět rychlostí až 130 km/h pouze na elektrický pohon.

     

    * Austral full hybrid E-Tech 200

    hybridní pohon

    V tomto režimu se k pohonu vozidla používají současně dva zdroje energie.

     

    Při dynamické jízdě podporuje elektromotor spalovací motor, který udržuje výkon. Oba motory spolupracují a zvyšují výkon vozidla. Jedná se o tzv. paralelní hybridní provoz.

     

    V některých případech, kdy je stav baterie nízký, pracují oba motory současně, ale kola pohání pouze elektromotor. V tomto konkrétním případě se aktivuje spalovací motor, aby optimalizoval celkovou spotřebu a dobíjel baterii.

    dobíjení

    full hybrid E-Tech – baterie – Renault

    full hybrid E-Tech

    Baterie se nabíjí pouze za jízdy prostřednictvím kinetické energie. Vozidla s full hybrid E-Tech motorizací není zapotřebí externě nabíjet. Tato vozidla jsou vybavena systémem, který při brzdění nebo zpomalování rekuperuje energii. To stačí k úplnému dobití baterie. Baterie se rovněž nabíjecí pomocí spalovacího motoru.

    E-Tech plug-in hybrid – baterie – Renault

    E-Tech plug-in hybrid

    Baterie se nabíjí především zapojením vozu do elektrické sítě, ale také během jízdy (přibližně 10 % potenciálu dobíjení). Vozidla s E-Tech plug-in hybridní motorizací obsahují palubní nabíječku, kterou lze použít k úplnému dobití baterie.

    vstupte do světa vozů s E-Tech technologií

    full hybrid E-Tech – Renault

    full hybrid E-Tech

    Tyto vozy mají startér-generátor, primární elektromotor, spalovací motor a trakční baterii, která se během jízdy dobíjí pomocí rekuperačního brždění a umožňuje tak 100 % jízdu na elektřinu až po 80 % doby jízdy (městský cyklus WLTP).

    E-Tech plug-in hybrid – Renault

    E-Tech plug-in hybrid

    Vozy vybavené spalovacím motorem a 2 primárními elektromotory s možností dobíjení baterie z externího zdroje, což zajišťuje 100% elektrický dojezd až 105 km v kombinovaném provozu (cyklus WLTP).

    vaše otázky o fungování hybridů

    objevujte dál