JAK FUNGUJE ELEKTROMOTOR?

E-Tech 100% electric – motor – Renault

elektrická technologie a komponenty motorů

Žádné válce ani písty a žádné výfukové plyny. Motor elektromobilu je postaven na základě sady dílů určených k přeměně elektřiny na mechanickou energii.

Motor vytváří pomocí proudu magnetické pole na statické části stroje (statoru), které při pohybu uvádí do pohybu rotující část (rotor), a tím pohání kola vozu.

V posledních 10 letech se značka Renault zaměřuje na francouzskou výrobu a odborné znalosti a přizpůsobuje tuto technologii dnešním a budoucím výzvám v oblasti mobility.

Jak motor Renault E-Tech 100% elektrický funguje?

Níže naleznete komponenty elektromobilu.

E-Tech 100% electric – jak motor funguje – Renault
    • baterie
      baterie

      Klíčovým prvkem elektromobilu je baterie. Nachází se pod podlahou a ukládá energii potřebnou k jízdě. Určuje dojezd a nabíjí, když je vůz připojen k nabíjecí stanici nebo domácí zásuvce. Proto vůz nepotřebuje žádné palivo.

    • nabíjecí systém
      nabíjecí systém

      Nabíječka integrovaná do elektromobilu nabízí díky různým možnostem nabíjení značnou univerzálnost a kompatibilitu s různými existujícími sítěmi (veřejnými i soukromými): Jednofázová AC s výkonem až 7,4 kW, třífázová AC s výkonem až 22 kW, DC s výkonem až 150 kW pro ultrarychlé nabíjecí stanice. Nabíjecí konektor v evropském standardním formátu CCS, který se nachází na vozidle, je chráněn krytem. ​

    • pohonná jednotka
      pohonná jednotka

      Skládá se z motoru a redukční převodovky, která zajišťuje pohon vozu přeměnou elektrické energie na mechanickou, která se přenáší na kola. Náš synchronní motor s vnějším buzením (EESM) nabízí vynikající poměr výkonu a velikosti s vysokým výkonem 91 %. Jeho vinutý rotor proto nemá permanentní magnet a nepotřebuje vzácné zeminy. Redukční převodovka s velkým provozním rozsahem nabízí plynulou a komfortní jízdu při jakékoli rychlosti.

    • výkonová elektronika
      výkonová elektronika

      Během jízdy systém nepřetržitě zajišťuje přenos a přeměnu střídavého a stejnosměrného proudu elektrické energie mezi trakční baterií a elektromotorem. Naopak při brzdění nebo zpomalování pomáhá měnič ukládat kinetickou energii získanou motorem do baterie.

100% elektrické pohonné jednotky Renault E-Tech​

Megane E-Tech 100% electric – Renault

Platforma Renault Megane E-Tech 100% elektrický

Platforma CMF-EV je vybavena 60kWh ultratenkou baterií a kompaktním 160kW elektromotorem. Zcela rovná podlaha, velmi nízko položené těžiště, optimalizované rozložení hmotnosti a delší rozvor poskytují vozu lepší obratnost a větší vnitřní prostor.

E-Tech 100% electric – výhody – Renault

jaké jsou výhody?

100% elektrická technologie Renault E-Tech je inovativní technologie poskytující jedinečný a intuitivní zážitek z jízdy.

  • ​Univerzální řešení nabíjení: AC 7 kW, AC 22 kW, DC 130 kW​
  • Tepelné čerpadlo a nový inteligentní systém rekuperace energie pro maximalizaci celkové účinnosti, a tím i dojezdu.​
  • Možnost táhnout přívěs (až 900 kg v případě brzděného,  až 750 kg v případě nebrzděného) 
E-Tech 100% electric – vize – Renault

Vize Renault do budoucnosti

Renault pracuje na zlepšení výkonu našich elektromotorů. Chceme vyvíjet účinnější elektromotory za účelem snížení spotřeby, a tím i zlepšení dojezdu.

Plánujeme také zintenzivnit výrobu v našich závodech ve francouzských městech Douai a Cléon.

vaše dotazy k elektromotorům

objevujte dál