Renault 5 Turbo 3E, nejvýkonnější a nejvyspělejší model v historii značky*, je ztělesněním nefalšované sportovní vášně.
* čeká na homologaci
| Renault 5 Turbo 3ERenault 5 Turbo 1980 |
| pohonná jednotka | 2 elektromotory v zadních kolechturbem přeplňovaný benzínový čtyřválec na benzín, umístěný vzadu uprostřed, pětistupňová manuální převodovka |
|---|---|
| převodové ústrojí | pohon zadních kolpohon zadních kol |
| max. výkon | 555 k (410 kW)*160 k při 6 000 ot/min |
| max. točivý moment | 4 800 Nm206 Nm |
| poměr hmotnosti a výkonu | 2,6 kg/k6 kg/k |
| platforma | specifická personalizovanáRenault 5 drift |
| délka | 4,08 m3,66 m |
|---|---|
| šířka | 2,03 m1,75 m |
| výška | 1,38 m1,32 m |
| rozvor | 2,57 m2,43 m |
| pohotovostní hmotnost v provozním stavu | 1 400 kg*970 kg |
| poměr hmotnosti a výkonu | 2,6 kg/k6 kg/k |
| z 0 na 100 km/h | za méně než 3,5 s*6,9 s |
|---|---|
| z 0 na 200 km/h | za méně než 9 s*/ |
| z 80 na 120 km/h | za méně než 2 s*/ |
| 400 m DA | za méně než 11 s*15 s |
| 1 000 m DA | za méně než 20 s*27,8 s |
| max. rychlost | 270 km/h*více než 200 km/h |
| odhadovaný dojezd dle WLTP | více než 400 km*/ |
|---|---|
| AC nabíjecí výkon | 11 kW/ |
| DC nabíjecí výkon | až 350 kW/ |
| doba DC nabíjení 15 % až 80 % | 15 minut* na 300kW DC nabíječce/ |
| napětí | 800 V/ |
| kapacita baterie (účinná) | 70 kWh/ |
| zelená nálepka | 0/ |
* technické specifikace se mohou před homologací vozu změnit
nefalšovaný sportovní charakter
Dva elektromotory společně vyvíjejí výkon až 555 koní (410 kW), vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy a na závodní trati dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. Duch turba je zpět v radikální podobě.
výkonný a okamžitý točivý moment
Dva elektromotory v zadních kolech vyvíjejí okamžitě dostupný celkový točivý moment 4 800 Nm pro instantní a plynulou akceleraci. Speciální pneumatiky na 20″ discích zajišťují neuvěřitelnou přilnavost k vozovce. Ještě radikálnější tlačítko „overtake“ na volantu spouští zvýšení výkonu, když chcete předjíždět.
inovativní technologie motorů integrovaných v kolech
Umístěním obou motorů přímo do zadních kol je veškerý výkon přenášen beze ztrát, což zaručuje maximální citlivost a lepší energetickou účinnost. Toto řešení redukuje počet dílů a hmotnost, což zlepšuje obratnost, výkonnost a dojezd modelu Renault 5 Turbo 3E. Schopnost ovládat rozdělení točivého momentu na jednotlivá kola zajišťuje optimální kontrolu předního pohonu, přilnavost a obratnost.
jedinečná struktura
Karbonová nástavba kombinuje lehkost a tuhost na struktuře s působivým poměrem délky k šířce 2 (4,08 m délka a 2,03 m šířka). Renault 5 Turbo 3E má šířku supersportu, ale je o desítky centimetrů kratší, díky čemuž by mohl nést označení mini-supersport.
strhující jízdní zážitek
S pohotovostní hmotností 1 450 kg a výkonem 555 k v zadních kolech nabízí Renault 5 Turbo 3E výjimečný poměr hmotnosti k výkonu 2,6 kg/k. Rozvor 2,57 m a nízko položené těžiště díky baterii v podlaze zajišťují nejvyšší možnou obratnost.
řízení na míru
K dispozici je několik jízdních režimů. Na závodní dráze umožňuje režim „race“ 1 a jeho funkce „drift assist“2 v kombinaci s rallyovou ruční brzdou radikální driftování v zatáčkách. Na silnici lze chování vozu přizpůsobit od komfortního po dynamické pomocí režimů „normal“, „sport“ a „snow“3.
1 závodění
2 kontrolovaný drift, se 3 úrovněmi asistence
3 sníh
zcela nová platforma
Při vývoji modelu Renault 5 Turbo 3E se uplatnily nejlepší odborné kompetence a dovednosti Renault Group. Hliníkovou platformu vyvinuli konstruktéři Alpine Cars v zájmu co nejnižší hmotnosti a maximální obratnosti.
dostupný dojezd
Baterie s kapacitou 70 kWh umístěná pod podlahou umožňuje dojezd podle metodiky WLTP více než 400 km* na silnici a fenomenální výkon na závodní trati. Výkon, ať jste kdekoli.
* technické specifikace se mohou před homologací vozu změnit
superrychlé nabíjení
Baterie podporuje ultrarychlé nabíjení díky infrastruktuře 800 V a výkonu až 350 kW DC. Pouhých 15 minut stačí k nabití z 15 % na 80 %.