image

Nové názvy

pro nové naftové a benzínové motory

Naftový motor Blue dCi

NAFTOVÉ MOTORY BLUE DCI

Nové naftové motory Blue dCi jsou za účelem snížení emisí znečišťujících ovzduší vybaveny katalyzátorem se selektivní katalytickou redukcí (SCR*), které fungují s AdBlue®. Tato technologie neustále mění oxidy dusíku (NOx) z naftových motorů na neškodné plyny (vodní pára a dusík).

 

Tato technologie je účinná za všech situací a nemá žádný vliv na výkon motorů Blue dCi. Jeho použití umožňuje splnit podmínky nových přísnějších a náročnějších norem.

 

Výhody

 

AdBlue® je bezbarvý a netoxický vodný roztok s obsahem 32,5 % čisté močoviny a 67,5 % demineralizované vody.

 

AdBlue® je k dispozici na většině čerpacích stanic.

 

Váš vůz vám připomene, kdy je zapotřebí doplnit nádrž AdBlue®.Plná nádrž AdBlue® vašeho vozu vydrží přibližně na 6 až 8 plných palivových nádrží**.

 

Nezapomeňte

 

Kapalina AdBlue® se nesmí ředit.

 

Má vlastní nádrž se samostatné hrdlo s modrým víčkem.

 

Do nádrže na naftu se nesmí plnit AdBlue® a naopak.

 

Pokud by došlo k takovému omylu, nestartujte motor. Mohlo by dojít k poškození systému SCR.

 

(*) Selektivní katalytická redukce zahrnuje vstřikování čpavku (NH3) z nádrže AdBlue® do katalyzátoru výfukových plynů. Při výsledné chemické reakci se mění oxidy dusíku (NOx) na plyny, které neznečišťují ovzduší (vodní pára a dusík). 

 

(**) Spotřeba AdBlue® závisí na podmínkách používání vozidla, vybavení a stylu jízdy. Objem nádrže AdBlue® závisí na modelu a je obecně 15 až 20 l.

Filtr pevných částic Renault

BENZINOVÉ MOTORY S FILTREM PEVNÝCH ČÁSTIC (ve francouzštině FAP)

Aby se snížily emise pevných částic, je výfukový systém nových benzínových motorů s přímým vstřikováním nyní vybaven filtrem pevných částic (GPF).

 

Tato technologie odstraňuje pevné částice z výfukových plynů. Zachycuje je v mikroporézní komůrkové struktuře, poté je spaluje při pravidelné automatické regeneraci.

 

Řada benzínových motorů vybavených touto technologií byla přejmenována na TCe GPF.

 

Výhody

 

Filtr pevných částic nevyžaduje žádnou údržbu.

 

Nemá žádný dopad na ovladatelnost vozu.

 

A v poslední řadě, nemá vliv na spotřebu paliva ani emise CO2.

(*) Selektivní katalytická redukce zahrnuje vstřikování čpavku (NH3) obsaženého v AdBlue® do katalyzátoru výfukových plynů. Chemická reakce pak přemění oxidy dusíku (NOx) na plyny neznečišťující ovzduší (pára a dusík).

 

(**) Spotřeba AdBlue® závisí na podmínkách použití vozu, vybavení a stylu jízdy. Objem nádrže na AdBlue® závisí na modelu; obvykle je to 15 až 20 litrů.

Nová certifikační zkouška WLTP

Nařízení, které je relevantnější co se týče skutečného chování při jízdě a hodnot každodenní spotřeby paliva.

Objevte WLTP
Certifikační zkouška Renault
  • SubPrefooter Icon

    Získejte rychlou odpověďod našich vyškolených specialistů

  • SubPrefooter Icon

    Vyzkoušejte si modeldle vašeho výběru

  • SubPrefooter Icon

    Jezděte v pohoděse zárukami Renault

  • SubPrefooter Icon

    Usnadněte si živots portálem MY Renault