Více než 50 let práce v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
LAB
Laboratoř (LAB), kterou v roce 1969 založily skupiny Renault a PSA,
je pracovištěm pro výzkum nehod a biomechaniku, která se zabývá také studiem
lidského chování. 20 odborníků obou výrobců
pomáhá každý den dosahovat pokroku v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Renault zlepšuje bezpečnost svých vozidel již 50 let
Za 50 let přispěl LAB ke snížení úmrtnosti na silnicích
na pětinu oproti předchozím počtům. Je to ukázkový příklad výhod spolupráce
výrobců v zájmu bezpečnosti všech.
založení fyziologické a biomechanické laboratoře v technickém oddělení.
studie chování řidičů, analýza jízdních strategií a potřeb.
vznik LABu (Laboratory of Accident Analysis, Biomechanics and Human Behaviour – Laboratoř analýzy nehod, biomechaniky a lidského chování).
Vozidlo pro základní výzkum (Basic Research Vehicle, BRV) v oblasti pasivní bezpečnosti.
studijní prototyp konstruovaný tak, aby chránil cestující před čelním a bočním nárazem při rychlosti do 65 km/h.
Systém předpřipravených zádržných systémů (Pre-Prepared Restraints System, PRS) u vozidel Megane I s omezovačem napínací síly bezpečnostních pásů.
ESP na modelu Laguna II a PRS 3. generace (adaptivní airbag). Celkem bylo podáno více než 2 000 patentů na špičková technologická řešení (Přístup pro hasiče, Spínač SD atd.).
bezpečnější budoucnost
Poslání: pokračovat v dalším snižování počtu obětí na silnicích. Podporou vývoje nových technologií pomáhá LAB výrobcům konstruovat ještě výkonnější systémy.
QRescue
Spínač SD a přístup pro hasiče
pokročilé asistenční systémy řidiče